Dagen blev inte som ja och linnea tänkt ^^

Ja skulle hämta linnea och träffa jalli men ja sluta med vi tog linnas pappas mega bil och släp lite olagligt linda att köra men va fan. In med brallan till hbg klippa mm för att få rätt på tungan. Ner och kolla luftvägarna ännu fler ??? men får vänta med röngen av de till han är bättre med de andra. Fick iallfall som tur är ta hem knäppot TUR. Ja sen mocka ja och linnea var på ikea mm mm. Så var klar i stallet ca 22 ^^ För övrig blir tojje 1,5 år idag han inte ta bilder :( och han fick vara ute 20 min sen rymde han -.-ponnyj....!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Var du inte på hfrk idag? Såg du inte din ponny? Isåfall tur. Han är fin men ryttaren kanske skall lära sig rida!!!

2011-01-07 @ 23:36:13
Postat av: linda

Nja nu är han inte min och nej ja var inte där var i hbg ^^ Såg dock filmen och ja de är ju inte ponnyns fel de kan ja väl hålla med om men samtidigt får man ju ha tid på sig att rida ihop sig och de sa ja var a och o men ja ^^

2011-01-07 @ 23:49:16
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: emma

Nä ingen vacker syn idag. Fina tollen :(

2011-01-08 @ 01:09:07
Postat av: Therese Jensen

I min syn tycker jag det ser ut som han har tappat bjudningen faktiskt :p Ser inte lika pigg ut som han gjort innan.

2011-01-08 @ 12:43:21
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/
Postat av: Emma

De jag säger ponnyn såg inte glad ut.Och gick i undertempo. Jag har följt honom länge och de är inte den Ronaldo jag sett innan.

2011-01-08 @ 17:39:56
Postat av: Therese Jensen

Aa Han har alltid varit så pigg och framåt, iaf dem gånger jag sett han :)

2011-01-08 @ 19:23:53
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/
Postat av: Therese Jensen

Och linda det var den läskigaste bilden på länge :( uuusch ser riktigt hemskt ut, måste gjort ont. Vet du vad som hänt ? :o

2011-01-08 @ 19:24:43
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Så j*** taskigt att snacka skit på nätet, säg det till ponnyns ägare istället, så hon kanske kan förbättra? Eller så kanske hon inte vill ha en jättepigg häst? Fattar ni hur ledsen man blir när man läser grejer som människor skrivit om ens ridning osv på internet? fyfan för skitsnack, säg det face to face istället..

2011-01-08 @ 20:28:26
Postat av: Julia

det kallas annars personliga åsikter?

rolle är en super fin ponny på alla sätt och vis, och vad det gäller henriettas ridning så finns det nog jätte många som tycker hon är jätte duktig, men även dem som inte tycker det. låt iaf dom både tycka och yttra sig, det är ju så långt ifrån skitssnack man kan komma? det är ju endast ens PERSONLIGA ÅSIKT om saker och ting.

så tagga ner, tror nog man tar värre vid saken om någon skulle gå fram till henne samt någon annan och säga cad an tycker? ;s

2011-01-08 @ 20:43:53
Postat av: linda

jisses man är bort en dag hahah. Ja folk har kommit och sagt de ena oh de andra. Många ser inte den ponnyn som han var innan. Ja tycker väl med han gick i dåligt tempo mm men de tar tid. Sen är han inte klippt utan är som en nallebjörn klart han inte orkar. Folk får tycka precis vad dem vill de gör ja med ^^ och rolle är inte den heta ponnyn men visst han hade ingen direkt bjudning mm. Sen du som vill försvara H var inte anonym själv va :)

T: nä vi vet inte vad som hänt men händ ju i boxen ^^

2011-01-08 @ 20:49:52
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Till dig Julia så tycker jag faktiskt du är riktigt kränkande, bättre du håller det inom dig själv då. Hur som helst så har ju ryttaren sett alla kommentarerna här så det spelar väl ingen roll om du säger de till henne face to face då eller skriver det här för hon får ju reda på det ändån. Skit hellre i det då och håll det för dig själv. Skriv det i en dagbok kanske, där passar det bäst.

Förstår verkligen inte varför folk ska klaga på folk, helt otroligt vad hästfolk är elaka.

2011-01-09 @ 01:48:31
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Emma

Man får väl tycka vad man vill. Jag tycker inte de är samma ponny ingen gnista alls. Har sett han så många år och de är inte samma.

2011-01-09 @ 16:46:21
Postat av: Rebecca

Emma: Ja självklart får man tycka vad man vill! Det har jag definitivt inte sagt något om. För det första så kunde hon likaväl skrivit det på Henriettas blogg då eller sagt det f2f istället för att sitta och skriva skit på förra ägarens blogg. För Linda kan ju knappast göra något åt saken. Tror inte du själv hade blivit glad om du fått se massa som skrivit skit om dig på någon annans blogg. Tjejen har inte ens haft hästen i 3 månader ens, så självklart är det inte så lätt! Kan själv säga att det tog mig 1½ år innan jag fungerade ihop med min ponny och ens kunde ut och tävla. Så att Henrietta är ute och tävlar långt innan hon haft ponnyn i 3 månader är väldigt bra, även om det kanske inte gick så bra så är det nyttigt. Och om "Julia" nu tycker hon rider dåligt så ska hon inte säga det till Linda för Linda och Henrietta är inte kompisar så Linda kan inte göra något. Då är det bättre hon säger det till Henrietta så hon kan förbättra sig. Gud alltså! Helt sick vad ni är emot, ta det lugnt och låta henne få jobba ihop sig med rolle. Det är väl inte så satans lätt på sin första tävling, det är bara roligt att hon kunde komma ut och tävla och får lära känna på rolle hur han är i tävling.

2011-01-09 @ 18:02:58
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Louice

det där ser itne kul ut...

2011-01-09 @ 19:07:12
URL: http://louice.pankz.se
Postat av: Emma

Nä tror ja de att dem inte är vänner.De förstår väl vem som helst. Ja men om hon nu bara haft honom 3 månader varför ge sig ut på tävling när man inte är redo? För de var dem uppenbarligen inte. Ja hoppas bara hon inte förstör honom.

2011-01-09 @ 19:26:20
Postat av: Tess

Asså jag fattar inte att ni bryr er så jävla mycket! Låt Henrietta vara, bara för att det går dåligt en gång betyder inte det att det gör det hela tiden! Henrietta har inte haft Rolle så länge och håller på att hitta honom nu, hon står i mitt stall och jag ska säga att de passar jättebra ihop och han går jättebra. Ni fattar inte hur ledsen man blir när man ser något sånt här. Och skriv inte här säg det till Henrietta istället bara fegt att säga det här. Nästa gång kan väll vi kolla hur ni andra rider och kommentera det!

2011-01-09 @ 19:29:27
URL: http://denfinasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ingen har sagt hon inte är redo, Henrietta kände sig redo. Men jag vet inte vad du förväntar dig av ett ekipage som knappt känt varandra i 3 månader, att de ska gå in och vinna hela skiten eller. Gå och gnäll på ridskole barn istället, henrietta har tränare och tränaren kan nog mer än dig. Säger tränaren att hon kan åka ut och tävla så kan hon det.

2011-01-09 @ 19:38:36
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: linda

jisses orka ^^

Louice:Du skall se den nu:O

2011-01-09 @ 20:12:07
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: Henrietta

För det första vill jag bara säga tack till rebecca, tess och hon andra som försvara mig och även linda.

för det andra kan ni ju gå och säga detta till mig face to face, hur jävla svårt är det?

Jag var redo. Men jag har inte änns haft min häst i 2 månader vad ska ni kräva? gå in och vinna allt som rebecca sa, nä tror inte det.

Jag är väll medveten om att jag hade ingen bra fart, fick inga bra vägar osv men det får väll jag träna på då men INGEN är perfekt i sin ridning! Så ni andra är alltså perfekt på alla sätt och vis? nä det tror jag inte. Och det är ingen av oss.

Jag kan även säga att jag har hoppat han på pay and ride och där gick vi felfria i båda klasserna.

Från och med nu om ni vill något kan ni väll skriva till mig vad ni tycker om mig och rolle för att skriva det till linda spelar väll ingen roll?!

Vill ni något så kontakta mig [email protected] där efter kan vi ju snacka face to face om ni änns vågar.

2011-01-09 @ 20:22:36
URL: http://rolletollebus.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Först vill jag säga att tack till rebecca, tess och även linda.

För det andra så fattar jag inte änns varför ni bryr er?

Det är mellan mig och min ponny.

Jag var redo, min tränare sa det och även flera. Jag har gått felfri på han på pay and ride i 80 cm och då tror jag vi var ganska redo för en tävling på samma höjd.

Jag vet vad jag gjorde för fel när jag red MEN ni behöver inte gå och klandra mig och tycka synd om ponnyn! tror inte linda sålt sin ponny till någon hon tror skulle förstöra sin ponny i hennes ridning? nä, det hade iallafall inte jag.

Sen har jag haft min ponny i mindre än 2 månader vad förväntar ni av mig? gå in och vinna allt som rebecca sa? nä tror inte det.

Så vill ni mig något kan ni skriva det till mig [email protected]

och sedan kan vi snacka face to face om ni nu vågar det.

2011-01-09 @ 20:32:34
URL: http://rolletollebus.blogg.se/
Postat av: Fanny

jävligt lågt att snacka skit om henrietta.

Fattar ni inte att hon blir ledsen och sårad? hon har bara haft Rolle i 3 månader och håller fortfarande på att lära känna honom. ibland går det dåligt, ibland går det bra! det måste gå dåligt ibland, för att det ska kunna gå bra.



Jag som var där, kan säga att rolle inte alls gick i undertempo. Han gick i ett lugnt fint tempo, bara för henrietta inte rider som en galning som många andra hoppryttare betyder det inte att hon rider dåligt.

Han såg nöjd ut, sen att han busa lite för att testa? det gör väl alla hästar?



tycker bara att det är riktigt lågt, håll era åsikter till er själva!

2011-01-09 @ 20:39:17
Postat av: Fanny

jävligt lågt att snacka skit om henrietta.

Fattar ni inte att hon blir ledsen och sårad? hon har bara haft Rolle i 3 månader och håller fortfarande på att lära känna honom. ibland går det dåligt, ibland går det bra! det måste gå dåligt ibland, för att det ska kunna gå bra.



Jag som var där, kan säga att rolle inte alls gick i undertempo. Han gick i ett lugnt fint tempo, bara för henrietta inte rider som en galning som många andra hoppryttare betyder det inte att hon rider dåligt.

Han såg nöjd ut, sen att han busa lite för att testa? det gör väl alla hästar?



tycker bara att det är riktigt lågt, håll era åsikter till er själva!

2011-01-09 @ 20:39:59
Postat av: Henrietta

trodde inte den första kom fram så kom 2 stycken.

2011-01-09 @ 20:41:03
URL: http://rolletollebus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trettonspelen är en ganska stortävling och att göra sin tävlingsdebut där är strongt gjort! Rundan var superfin fram till hon trillade av, men som om Ronaldo inte kastat av någon innan? Klart nerverna spelade mycket spratt hos Henrietta, det gör det hos jävligt många!

Sitter ni och skriver sånahär saker om alla de som stannade ut sig i de andra klasserna med eller? Att dom förstör sina hästar? Nej, tror faktiskt inte det!

Låt ungen vara, Ronaldo kommer lära henne mycket och jag tror att han trivs jävligt bra med henne!

2011-01-09 @ 21:20:53
Postat av: Anonym

Men de såg ju verkligen inte roligt ut och ponnyn gick i undertempo, behöver inte gå fortare för att man skall ha power i galoppen.

2011-01-09 @ 21:31:11
Postat av: linda

Nu räcker de vi tycker olika min blogg skall inte vara något jävla krigsfält PUNKT.

2011-01-09 @ 21:37:09
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0