Kan någon förklara för mig?

Ja har alltid fått höra att ja skall sätta igång mina hästar långsamt om dem tex vilat eller varit skadade. Idag hör man från höger och vänster hästar som tagit de lungt flera veckor även i visa fall månader och folk sätter igång dem så jävla fort och är igång och hoppar på väldigt kort tid. Ja förstår inte hur  man tänker då? vill man inte sin häst skall hålla? Ja kanske är överförsiktig vad vet ja men. Har hört ett flertal nu och ja fattar verkligen inte.
Någon som har en förklaring?

Jaja nog om de nu skall ja ut med hunden för att sedan åka och träna dressyr:D

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag undrar med hur folk tänker ang igångsättningar. Hur man kan tex låta sin häst vila hela vintern sen rida igång den på 2 veckor sen börja hoppa. Jag har lärt mig om tex hästen vilat 2 månader så får man räkna på minst 1 månads igångsättning.

2011-04-14 @ 10:25:05
URL: http://duochja.blogg.se/
Postat av: Alexandra nilsson

Det är något jag också undrar, kan inte fatta hur folk som haft skadade hästar sen typ på väldigt kort tidnkan man hoppa och rida som vanligt;( typ så kort tid så man blir chockad liksom

2011-04-14 @ 12:15:22
Postat av: Anonym

du är för tung

2011-04-14 @ 13:52:56
Postat av: linda

Nä ja håller med dig eller ha er. de kanske finns en logisk förklaring men som sagt ja förstår den inte ^^

Annony: ja nu gäller de ju inte mina ^^

2011-04-14 @ 22:01:43
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0